Pagina's

maandag 11 augustus 2014

Festival van het Zoet

Twee jaar geleden bezocht ik met manlief de eerste editie van het Festival der Zoete Verleidingen. Ik schreef er ook een blogpost over (klik hier). Na een jaar overgeslagen te hebben wilde ik dit jaar toch wel weer naar deze leuke fair. En het festival is nu ook op zaterdag te bezoeken, dus ik hoef niet na het werk naar Sleen te sjezen. Op de bewuste zaterdag ga ik op pad met een goede vriendin.

Direct na de kassa komen we al helemaal in de stemming door de geur van houtrook. Dat heeft natuurlijk niets met zoet te maken, maar het ruikt wel lekker. We zoeken op goed geluk onze weg en zijn lekker langs alle kraampjes gelopen. En wat is er toch veel te zien en te proeven: heerlijke honingproducten, vers rood fruit, chocolade en nougat, de allermooiste koekjes en cupcakes, verrukkelijke frisse drankjes (ik proef vlierbloesem met citroen en munt), prachtig glanzende notenrondo’s, jammetjes in alle soorten en maten, limonades in fraaie kleuren, churros met suiker en verschillende varianten brownies. Dan vergeet ik nog van alles te noemen, hoor. Met een lekker kopje koffie of een van de vele smaakjes thee erbij valt er genoeg te smullen. Voor wie niet van zoet houdt, maar toch durft te komen, is er ook voldoende keuze in hartige pies, taarten en broodjes.

deze foto komt van de website
www.festivalzoet.nl
Er zijn niet alleen eetbare zoete verleidingen. Op het festival vind je ook allerlei ingrediënten, gereedschappen en keukenhulpen om al dat lekkers zelf te maken. Of leuk te verpakken, zodat je het cadeau kan geven. Uiteraard zijn er kookboeken, kun je een demonstratie bijwonen van Kitchen Aid, meedoen aan heel verschillende workshops of gewoon lekker chillen en naar mensen kijken. Er zijn genoeg leuke ‘terrasjes’ verspreid over het terrein. Trouwens, de locatie is sowieso fantastisch: achter een prachtige oude boerderij!

In de categorie non-food zijn er ook wat kramen met hele leuke spullen, waarvan je natuurlijk in de verleiding komt. Dat zijn de kramen met de spullen in ‘zoete’ kleuren 
(kralen, kleding, woondecoraties) of met de spullen waar je al die zoete lekkernijen op of aan kunt serveren (tuinmeubels, maar ook servies of tafellinnen). Favoriet bij mij zijn natuurlijk de brocantekraampjes en daar waren er gelukkig ook veel van. En welke brocante past er bij zoete verleidingen? Dat zijn favorieten als (veel) bakvormpjes, emaille, servies enzovoort.


Het was een goed idee om weer naar het Festival der Zoete Verleidingen te gaan, dus houd de website (klik) in de gaten voor de editie van volgend jaar. Mijn oogst van vandaag is ten eerste een heel gezellig uitje, inspiratie voor in ieder geval twee blogposts, een stapel visitekaartjes met fijne  adresjes, 2 chocolade ei-vormen, een bakvorm, een gietijzeren schaaltje, een grappige kaart, een zakje hunebed-thee (moet ik nog proeven), ouderwetse trekdrop (voor manlief), een potje goddelijke vanille-caramelsaus en superlekkere brownies. Niet slecht voor een zaterdag in augustus.

Ik kan de geuren en smaken niet bloggen, maar een beetje sfeer proeven gaat wel...

kleurrijk

 

bijzondere kookboeken van www.uitgeverijloopvis.nl

 

chillen

niet alleen een zoete verleiding voor mensen,
maar ook voor het prachtige blauwe vlindertje

rondo's met noten

hier word ik zo vrolijk van (en de drankjes waren superlekker)





wat een sfeertje



9 opmerkingen:

  1. Dat ziet er gezellig én lekker uit. Leuk zo'n afwisselend aanbod.
    Ik heb ook nog even van je verjaardagstaarten genoten. Lekkere recepten zitten daartussen. Je gasten zullen zeker gesmuld hebben. Nog van harte trouwens!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Esther,
    Dit ziet er allemaal fantastisch uit zeg. Wat moet dat een heerlijke fair geweest zijn. Echt iets voor mij... Ik zal zeker de website in de gaten houden voor het volgende jaar. Dan ke voor het delen van de info en van de vele mooie foto's...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. .....en ik bedoel natuurlijk dank je in plaats van dan ke....
      Liefs, Mirjam

      Verwijderen
  3. Oh dat zou helemaal niets voor mij zijn als regelrechte zoetekauw zou ik me echt niet kunnen inhouden haha. Wat klinkt het allemaal heerlijk, je beschrijft het prachtig! Bedankt voor de tip!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat doe jij veel leuke dingen! En wat fijn dat je ons er van mee laat genieten. Ziet er allemaal prachtig en heerlijk uit! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Esther,
    Jij weet de leuke marktjes altijd wel te vinden.
    Dit is ook echt een gezellig gebeuren. Ook een leuke combinatie om er nog brocante kramen bij te zetten. Maar de eetkraampjes zien er ook heerlijk uit! En die rondo's met noten....mmm!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ik zou zeker in verleiding komen bij zoveel lekkers en wat een leuke spulletjes...ziet er super gezellig uit....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Me ha encantado tu post, tienes cosas muy interesantes, felicidades por tu bloc. Te invito a visitar el mio, esta semana acondicionamos un espacio en el jardin o la terraza para incorporar un chill out. De este modo, tendremos garantizado el máximo descanso durante nuestro tiempo libre. Te espero en Elracodeldetall.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.